חיזוק ביטחון עצמי אישי של ילדים כאמצעי ליצירת אקלים חינוכי מיטבי – קסמים שבלב NLP לילדים

מנחה: יעל וינר

הקורס מיועד לצוותים בארגונים פורמליים ובלתי פורמליים , מאושר בגפ"ן
 

יעל וינר

MASTER NLP, בוגרת תואר שני במינהל מנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב, עו"ד, יועצת ארגונית, מנחה קבוצות. כותבת תוכנית "קסמים שבלב – NLP לילדים" (מאושרת בגפן). מנחה אנשי חינוך, הורים וילדים

שנה"ל תשפ"ד

 


 

רציונל

ילדים רבים אינם פנויים ללמידה בשל קשיים בוויסות רגשי, בשל קושי בהתמודדות עם תסכול, בשל קשיים חברתיים, בשל קשיים לימודיים ועוד. 
אתגר שהועצם אחרי תקופת הקורונה.

בפועל, הקניית תחום כישורי חיים מהווה בסיס לכל למידה.

כאנשי חינוך ביכולתנו להקנות לילדים מיומנויות מעשיות פנימיות לגמישות רגשית, מחשבתית והתנהגותית. 
מיומנויות שיאפשרו להם לדעת: איך להרגיע את עצמם כשרגש מציף, איך להתחיל מחדש בקלות, איך לחוות תחושת ערך ללא תלות רק בהצלחות ואיך לפתח כישורים בינאישיים ואמפתיה.
ילדים רוצים להצליח, לימוד כלים מעשיים מאפשר להם ליצור הרגלים פנימיים מעצימים, המשפיעים בפועל על יצירת אקלים חינוכי מיטבי.    

 

 


 

מטרות

  • למידה חווייתית יישומית כיצד ניתן ללמד את כל הילדים מיומנויות מעשיות לחיזוק ביטחונם העצמי, מיומנויות שיאפשרו: ביסוס תחושת ערך, פיתוח תחושת מסוגלות, הקניית וויסות רגשי ופיתוח כישורים בינאישיים
  • סיוע לילדים באיזון התנהגויות שליליות, לרבות: אלימות, בכיינות, עקשנות, דעתנות, העלבות, ביישנות יתר ועוד
  • חיזוק הפרט בקבוצה בלימוד רוחבי העושה שימוש בכוח הקבוצה, ככלי ליצירת אקלים חינוכי מיטבי
  • חיזוק קשר אישי של אנשי החינוך מול כל הילדים
  • חיזוק תחושת השייכות והביטחון של הילדים 
  • שימוש בסיטואציות היום-יום לאימון ותרגול הכלים

 


 

תכנים מרכזיים

  • לימוד הנחות היסוד בגישת N.L.P  בהקשר לנושאי הקורס
  • כלים לביסוס תחושת ערך של הילדים באופן חווייתי, ללא תלות רק בהצלחות, ככלי לחיזוק תחושת השייכות והאמפתיה בקבוצה
  • הקנייה מעשית של מיומנויות לוויסות וניהול רגשות 
  • כלים מעשיים לאיזון התנהגויות שליליות של ילדים ופיתוח גמישות התנהגותית  
  • חיבור ילדים למשאבים פנימיים ("עיגונים") 
  • כלים מעשיים להכלה רגשית של אנשי חינוך
  • מעבר מהתמקדות בערך החברות ללימוד הכישורים של יצירת צוות בכיתה, הקניית כישורים של: שיתוף פעולה בצוות ויצירת דיאלוג למציאת פתרון משותף בקונפליקט
  • מתן כלים לילדים אשר חווים הצקות 
  • ניהול שיח מול הורים
     

 


 

דרכי ההוראה

למידה פנים אל פנים, ניתן לתאם למידה היברידית במידת הצורך

 


 

דרישות התוכנית

  • נוכחות
  • עבודת סיכום מעשית

 


 

קהל יעד

אנשי חינוך בקדם יסודי וביסודי (כיתות א-ג) בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי

 


 

היקף שעות

  • תוכנית ארוכה בהיקף - 30 שעות (בתהליך אישור לגמול השתלמות)
  • תוכנית קצרה בהיקף - 12 שעות (לא מוכר לגמול השתלמות וללא עבודת סיכום מעשית)

 


 

גמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך

מאושר לגמול השתלמות בתהליך של מסלול אישי, עפ"י הפירוט הבא (בהתאם לתנאי משרד החינוך):

  • ​אופק חדש:  ​30 שעות בשבתון בלבד

נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח.ת על הפיתוח המקצועי במחוז.
טופס בקשת מסלול אישי ניתן לקבל ממזכירות המרכז

 


 

עובדי הוראה בשבתון

קוד מוסדנו בקרנות ההשתלמות: 230

היקף ההשתלמות בשעות להגשה לאישור הקרן: 1 ש"ש (ללומדים בתכנית שבהיקף 30 שעות)

מוסדנו יגבה ישירות מהמורים בשבתון את מלוא תשלום שכר הלימוד והם יגישו לקרן ההשתלמות קבלות באופן עצמאי לצורך החזר כספי עפ"י תעריף הקרן, בהתאם לשעות שאושרו להם ובהתאם לכללים הנהוגים בקרנות.

 


 

מועד ומיקום

באוניברסיטת תל אביב או במסגרת החינוכית (בתאום באם הלמידה תהא פרונטלית או היברידית)

 


 

רישום

התוכנית מיועדת לצוותי בתי ספר בלבד
ההרשמה תתבצע דרך מערכת גפ"ן, תחת הכותרת "אוניברסיטת תל-אביב" .
לתאום הרישום, יש לפנות אל משרדנו :
טלפונים: 6408162, 03-6408466
​דוא"ל   morim@tauex.tau.ac.il

 

 

מתעניינים.ות בתוכנית? הירשמו ונעדכן כשתיפתח ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד>>

 


 

תקנון המרכז

לפרטים נוספים 

טלפונים: 6408162, 03-6408466

​דוא"ל   morim@tauex.tau.ac.il

  

 

ט.ל.ח

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>