מורה מומחה להוראה מותאמת (מתקנת)

לימודי תעודה בהוראה מתקנת ליסודי ועל יסודי

רכזת מקצועית: מיה יכיני (דוקטורנטית)

איש צובע שמיים על קיר

מהי לקות למידה? מהי הפרעת קשב?  האם וכיצד ניתן  לסייע לתלמידים לקויי למידה?

כדי לקבל תשובות לשאלות אלו ואחרות הינך מוזמן/ת להצטרף לתכנית איכותית,  המכשירה מורים לעבודה עם תלמידים לקויי למידה והפרעות קשב. התכנית משלבת בין ידע מחקרי עדכני לבין צרכי השדה, בדגש על מתן כלים יישומים, הדרושים לעבודתו של המורה בבית הספר היסודי והעל יסודי ובעבודה פרטנית.

לקות למידה היא לקות נוירו-התפתחותית שיש לה גורמים ביולוגיים הנמצאים בבסיס הקשיים הקוגניטיביים. תלמידים עם לקויות למידה ו/או הפרעות קשב הינם תלמידים בעלי יכולת אינטלקטואלית תקינה אך עם קשיים במיומנויות אקדמיות כמו קריאה, כתיבה וחשבון.

כל ילד רוצה להצליח בלימודים ולהיות פעיל ומעורב מבחינה חברתית, כל ילד רוצה להרגיש שהוא מסוגל ויכול. עבודה נכונה עם תלמידים בעלי לקויות למידה ו/או הפרעת קשב יכולה לחסוך מהם את תחושת הכישלון ולהחזיר להם את האמון בעצמם ובכוחותיהם, היא יכולה לסייע להם להתמודד עם הדרישות הבית ספריות ובכך גם לתרום להם בהמשך חייהם.

כל מורה רוצה להרגיש שהוא  מצליח להגיע לכל אחד מתלמידיו ונותן לו תנאים אופטימליים להצלחה. ההתמודדות עם כיתות הטרוגניות אינה קלה, ההתמודדות עם תלמידים בעלי לקויות למידה ו/או הפרעת קשב מציבה אתגר מקצועי רציני בפני המורים. רכישת כלים נכונים והתאמת דרכי ההוראה לכלל התלמידים, עשויה להיות גורם מסייע ותומך הן למורה והן לתלמיד/ה, בעבודה בכיתה ובעבודה פרטנית.

 

מטרות התכנית:

  •  להכיר את תחום לקויות הלמידה והפרעות הקשב
  • להקנות ידע בתחום אסטרטגיות למידה מגוונות
  •  להקנות  כלים לעבודה עם תלמידים מתקשים בכיתה ההטרוגנית
  •  להקנות כלים לעבודה פרטנית עם תלמידים מתקשים בתחום הקריאה, הכתיבה והחשבון

 

תכנים:

  • לקויות למידה בקריאה וכתיבה
  • לקויות למידה בחשבון
  • אסטרטגיות למידה במקצועות רבי מלל
  • דרכי התמודדות עם הפרעת קשב במסגרת הכיתתית
  • התייחסות להיבטים רגשיים וחברתיים
  • בניית תכנית עבודה בעקבות קבלת דו"ח אבחון

 

דרישות התכנית:

  • נוכחות בשיעורים
  • ביצוע מספר מטלות לאורך השנה ועבודה מסכמת

 

קהל היעד:

מורות ומורים בחינוך הרגיל בכיתות בית הספר היסודי והעל יסודי שמעוניינים לקבל כלים לעבודה עם תלמידים מתקשים בבית הספר ובעבודה פרטנית.
בעלי תואר ראשון ומעלה ותעודת הוראה, או לבעלי תואר שני בלקויות למידה.

 

היקף:

168 שעות לימוד אקדמיות מוכרות לגמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה, חלק משעות התכנית (עד 120 שעות במקסימום) מוכרות לעובדי הוראה בשבתון אופק חדש בתהליך של מסלול אישי.  בנוסף התכנית מוכרת לאופק חדש בהיקף 30 שעות למורים שאינם בשבתון.

לעומדים בהצלחה בדרישות תוענק תעודת סיום מטעם המרכז האוניברסיטאי לפיתוח אנשי חינוך, אוניברסיטת תל–אביב.

 

מועד: ראשון ,  9:30 - 14:45

דמי רישום: 250 ש"ח

שכר לימוד: 5,700 ש"ח   

עובדי הוראה בשבתון: 6 ש"ש מקרן ההשתלמות והשלמה ע"י המשתתף בסך 600 ש"ח בלבד

 

להגשת מועמדות נדרש:

תשלום דמי רישום ושליחת העתק תעודת הוראה.

 

לפרטים נוספים - מזכירות המרכז - טלפונים: 6408466, 03-6408162

דוא"ל    morim@tauex.tau.ac.il

נהלי המרכז והנחיות רישום

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive