הכשרת מדריכים לאשכולות חשיבה

האם חשבת על פיתוח החשיבה? 

​הכשרת מדריכים לפיתוח חשיבה בשיטת אשכולות

מטרות:

  • הכשרת מדריכים להנחיה והדרכה לפיתוח חשיבה בשיטת אשכולות חשיבה
  • חשיפה למטרות השיטה,  נושאי הלימוד שלה, אמצעי הלימוד ומקורות תיאורטיים.
  • התנסות אישית ורכישת כלים להנחיה

 

נושאי הקורס:

א. פיתוח מיומנויות חשיבה ולמידה – בעיצומה של מהפיכת הידע,  המידע הפך להיות נגיש וזמין לכולם באינטרנט ולכן יש חשיבות הולכת וגוברת למיומנויות חשיבה יסודיות. תוכנית אשכולות חשיבה מקנה קשת מגוונת של מיומנויות כמו הכרות עם דרכי קבלת החלטות ופתרון בעיות, פיתוח היכולת לבצע אנלוגיות הבחנה בין עיקר לטפל שאילת שאלות וכד'.

ב. פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה ולמידה - התפיסה החדשה של תכנית אשכולות מדגישה את הצורך בחשיבה רפלקטיבית ומודעת הבוחנת את תהליכי החשיבה ומאפשרת ללומד לשפר אותם בהתמדה. המטרה היא שלומד יכול לסיים משחק ולהצביע על עקרונות שהשתמש בהם, על רגשות שהפריעו לו וכן הלאה.

ג. פיתוח יכולת לבצע העברה בין תחומי דעת שונים – התפיסה, הרווחת בימים אלה, דוגלת בלימוד כלים ללמידה ואיסוף ידע במקום לימוד חומר תיאורטי בלבד. תפיסה זו מחייבת מהלומדים לבצע העברה של כלים שנלמדו לתחומי תוכן שונים. העברה שכזו אינה אוטומטית וקשה ליישום. תכנית אשכולות שואפת לביצוע העברה מסיטואציות משחק לסיטואציות יום-יומיות.

ד. פיתוח מיומנויות חברתיות - בתקופה בה מבלים הילדים שעות רבות בפעילויות עצמאיות מול מחשב וטלוויזיה, קיימת חשיבות רבה לפיתוח מיומנויות חברתיות כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה ותקשורת בין- אישית. תכנית החשיבה שמה דגש על קיום אינטראקציה עם חברים, פיתוח יוזמה ואקטיביזם חברתי, ומאפשרת לתלמידים להתנסות באינטראקציות חברתיות תוך שיפור מיומנויות תקשורת.

ה. פיתוח אינטליגנציה רגשית - עם מתן ההכרה לחשיבותה של האינטליגנציה הרגשית בכל תחום, מורגש הצורך במתן כלים לוויסות הרגשות, האמונות והמצבים הפנימיים של הלומד. מאחר ורגש וקוגניציה קשורים הדדית, תכנית החשיבה שמה לעצמה למטרה לפתח אצל הלומד את היכולת להתמודד עם הצלחות וכישלונות, ואת יכולתו להשתמש בכוחות הנפש שלו ורגשותיו בכדי להתמודד עם אתגרי החיים.

ו. הקניית ערכים - החינוך נדרש לשלב הקניית כלים וידע עם הקניית ערכים של כבוד לזולת שמירה על מסגרת של חוקים ועוד ערכים רבים אחרים. מאחר ולא ניתן להפריד בין תכנים ערכיים לתכנים אחרים בחינוך משתמשת תכנית אשכולות בכלי המשחקי ללימוד ותרגול של

נושאים ערכיים רבים והעברתם לחיי היום- יום של הלומדים.

מתודולוגיה- כיצד השיטה עובדת?

א.       לימוד והתנסות במשחקי חשיבה.

ב.       לימוד מודלים של חשיבה.

ג.        תרגול המודלים ויישומם.

 

קהל היעד:

אנשים העוסקים בחינוך ובהוראה, בתפקידי ניהול מגוונים בחינוך, במערכות חינוך בלתי פורמליות, בעלי תואר ראשון.  

 

היקף :

60  שעות לימוד עם ציון

הכרה בגמול הינה בתהליך מסלול אישי מול מפקח/ת על הפיתוח המקצועי במחוז.

מבנה התכנית:  15 מפגשים, אחת לשבועיים,  4 שעות לימוד בכל מפגש

מועד:  יפורסם,  בין השעות   16:00 – 19:15

דמי רישום: 250 ש"ח

שכר לימוד: 2,500 ש"ח

עובדי הוראה בשבתון: 2 ש"ש מקרן ההשתלמות והשלמה ע"י המשתתף בסך 800 ש"ח בלבד.

 

להגשת מועמדות נדרש:

תשלום דמי רישום

שליחת קורות חיים והעתק תעודת השכלה 

 

לפרטים נוספים:

ד"ר יפה בן-עמי, מנהלת המרכז

טלפון: 03-6406690    דוא"ל:  yaffabe@tauex.tau.ac.il [2]

 

 

נהלי המרכז והנחיות רישום

 

 



אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive