• ראשי
  • מפשילים שרוולים - מעצבים למידה: סדנה מרעיון למוצר

    עודכן: 18.11.2020

    מרצים ומנחים: ד"ר אסי קופרמן, ד"ר  ודים טליס

     

    שנת הלימודים תשפ"א

    -------------------


     

     

    רציונל

     

     

     

     

     

    הקורס הינו סדנת למידה והתנסות בפיתוח מוצר, במטרה להעניק למשתתפים  את  הידע, ההכשרה המקצועית והכלים הנדרשים לקידום תהליכי תיכון –Design process במסגרות החינוך השונות, תוך חיזוק וטיפוח חדשנות ויזמות שהפכו להיות כיום מרכיבים הכרחיים בשוק העבודה ובמערכת החינוך.

    ייחודה של הסדנה בכך שהיא מזמנת גם הכרות והתנסות בתהליך תיכון
      ( Design process)של מוצר טכנולוגי, בהלימה לצרכים הקשורים לחינוך. החל מזיהוי הצורך והגדרתו דרך תהליך חקר וחשיבה על פתרונות חלופיים ועד עיצוב בנייה והערכה של המוצר.

    הסדנה  משלבת הכרות עם רקע עיוני ומעשי בתחומים הרלוונטיים לצד הנחייה והדרכה, תוך למידה שיתופית ועבודת צוות.

    בסדנה יעשה שימוש בעבודה עם בקרים  Arduino  LILYPAD  Makey makey  ופלטפורמת  Tinkercad

     

    מטרות

     

     

    • הבנת עולמם המורכב של הילדים בסביבה רוויית טכנולוגיה- והמשמעות של למידה מתוך עשייה.
    • חשיפת מרכיבי החשיבה הטכנולוגית בכלל וככלי חינוכי בפרט.
    • הכרת תהליך הלמידה הקונסטרוקטיביסטית והקונסטרקשיניסטית.
    • הכרת מאפייני העולם הטכנולוגי והתנסות בתהליכי פתרון בעיות וחשיבה מערכתית ( Design process)
    • התנסות המשתתפים הלכה למעשה  בתהליך התיכון בסדנת MAKERS (יוצרנות) המשלבת את התיאוריה עם המעשה.

     

     

    תכנים מרכזיים

     

     

     

     

    • חשיבה טכנולוגית ומאפייניה. למידה קונסטרוקטיביסטית ולמידה קונסטרקשניסטית
    • פתרון בעיות בטכנולוגיה- תהליך התיכון
    • סדנאות  - MAKERS התנסות בתהליך תיכון הלכה למעשה, ויצירת מוצר "אב טיפוס" מתוך צורך אוטנטי.
    • הצגת הפרויקטים ומשוב עמיתים

    דרכי ההוראה

     

     

     

    הקורס מתקיים ברובו במעבדה כסדנה הכוללת למידה ועשייה

    במגוון תחומים תוך מתן דגש לעבודה עם אלקטרוניקה ומערכות חכמות, ארדוינו ומדפסת תלת מימד.

     

     

    דרישות התכנית

     

     

     

    הכנת פרויקט  לאורך הקורס והצגתו (אישי או קבוצתי). הפרויקט ישלב בין תיאוריה לעשייה ויכלול: מאפייני החשיבה הטכנולוגית, למידה קונסטרקשיניסטית יחד עם תהליך התיכון (תהליך היוצרנות).

    הפרויקט יביא לידי ביטוי צורך אוטנטי שיעלה מתוך ההתנסות האישית של הלומדים. תהליך החקר ופתרון הבעיה יתממש ביצירת מוצר.

     

    גמול השתלמות עו"ה

     

     

     

     

    מוכר לגמול השתלמות בתהליך של מסלול אישי.

    נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח/ת על הפיתוח המקצועי במחוז.
    טופס בקשת מסלול אישי - יועלה כאן בהמשך

    עוז לתמורה/עולם ישן: 60 שעות
    אופק חדש: 60 שעות בשבתון בלבד

     

    קהל יעד

     

    אנשי חינוך המעוניינים להתנסות הלכה למעשה במייקרים, מורים ביסודי ובעל יסודי, רכזים.

     

     

    היקף שעות

     

    60 שעות

     

    מועד

     

    שלישי, בין השעות 16:00 – 19:15

     

    מס' מפגשים

    15 מפגשים. חלקם פרונטליים וחלקם מקוונים

     

    מיקום הלימודים

     

    אוניברסיטת תל אביב

     

    דמי רישום

     

    150 ש"ח

     

    שכר לימוד (תשפ"א)

     

     

    3,900 ש"ח
    לעובדי הוראה בשבתון, מותנה באישור קרן ההשתלמות, עד 2 ש"ש מהקרן והשלמה בסך 2,168 ש"ח ע"י המשתתף

     

     

     

    קישור לטופס הרשמה - עדכון: נדחה.  ניתן להירשם כמתעניין לשנה הבאה תשפ"ב

     

     

    תקנון המרכז

    לפרטים נוספים - מזכירות המרכז - טלפונים: 6408466, 03-6408162

    דוא"ל    morim@tauex.tau.ac.il

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive