לובי הודעות חינוך

  • מענק מחקר בנושא נתוני עתק בסביבות למידה

    רביעי, 05.12.18, 10:36

    ברכות לד"ר ארנון הרשקוביץ על קבלת מענק מחקר מטעם משרד המדע והטכנולוגיה.

    המענק - על סך 1.6 מיליון ש"ח לשלוש שנים - ניתן לפרויקט מחקרי רחב-היקף אשר בא להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים, האלגוריתמיים, המתודולוגיים והפדגוגיים שבשימוש בנתוני עתק (Big Data) בסביבות למידה מקוונות.

    המחקר יעסוק ב: (1) פיתוח פלטפורמה חישובית מבוססת-ענן לניתוח נתוני עתק מתחום החינוך; (2) פיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית ללמידה פרסונלית ואדפטיבית; (3) יישומם של פתרונות אלו בסביבות למידה דיגיטליות מתוך מטרה להדגים את האפקטיביות הפדגוגית של פתרונות מבוססי-נתונים בתחום הלמידה. 

    חוקרים ראשיים במחקר, פרט לד"ר הרשקוביץ: ד"ר גיורא אלכנסדרון (מכון ויצמן למדע) ופרופ' קובי גל (אוניברסיטת בן גוריון בנגב).

  • ברכות לאריאלה ברודאי-טבצ'ניק על זכייתה במלגה

    חמישי, 22.11.18, 08:29

    בית הספר לחינוך מברך את אריאלה ברודאי-טבצ'ניק על זכייתה במלגה לדוקטורנטים מצטיינים ע"ש זלמן ארן, הניתנת מטעם משרד החינוך.

  • ארבעה עמיתי מיינדיוקייט משלנו

    ראשון, 18.11.18, 07:41

    ייצוג נכבד לבית הספר לחינוך ב"מיינדיוקייט", מרכז המחקר הרב-תחומי של אוניברסיטת תל אביב למדעי הלמידה. ארבעה מתלמידי הדוקטורט שלנו נבחרו כעמיתי מיינדיוקייט במחזור השני של המרכז. בחירת העמיתים הינה תחרותית, על בסיס מצויינות אקדמית ויכולות אישיות. כל אחד מן הזוכים מלווה על ידי חבר סגל. הזוכים מקבלים מילגה נכבדה וסכום משמעותי לביצוע המחקר. הזוכים הם:

     

    ענבר טרינצ'ר, שנבחרה בפעם השנייה ברציפות להיות עמיתת מיינדיוקייט. ענבר היא מרפאה בעיסוק התפתחותית, בעלת תואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת תל-אביב. ענבר היא דוקטורנטית במעבדת הקשב של פרופ' לילך שלו-מבורך. פרוייקט המחקר של ענבר במסגרת מיינדיוקייט עוסק בשיפור תפקודי בקרב ילדים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות. במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, ענבר פיתחה מערכת ממוחשבת חדשה לאימון קשב מתמשך ועיכוב תגובה והיא בוחנת את יעילותה בקרב ילדים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) תוך שימוש במדדים נוירופסיכולוגיים, התנהגותיים, פסיכולגיים ואלקטרופיסיולוגיים (EEG). בנוסף, ענבר תבחן האם אימון נוירוקוגניטיבי מוביל לשיפור תפקודי גם בקרב לומדים שהתפתחותם תקינה, מתרבויות שונות תוך התאמת מערכות האימון וההדרכות הנלוות להם למאפיינים התרבותיים של המתאמנים ומוריהם.

     

    ירדן דנקנר, שנבחרה בפעם השנייה ברציפות להיות עמיתת מיינדיוקייט. ירדן הינה בעלת תואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת תל-אביב וכיום היא דוקטורנטית במעבדת הקשב, שמבצעת את הדוקטורט שלה בהנחייה משותפת של פרופ' לילך שלו-מבורך (מבית הספר לחינוך) ושל ד"ר שלומית יובל-גרינברג (מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה). פרוייקט המחקר של ירדן במסגרת מיינדיוקייט עוסק בדרכים לקידום הבנת הנשמע. במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, ירדן מפתחת מדדים פיסיולוגיים חדשים המבוססים על שינויים ברוחב האישון ועל תנועות עיניים אשר מנבאים ניתוקי קשב (lapses of attention) במהלך מטלות אודיטוריות מתמשכות, כלומר מטלות בהם סטודנטים מתבקשים להקשיב לגירויים שמושמעים להם ולהישאר קשובים במהלכן. בהמשך המחקר ירדן תבחן כיצד המדדים שהיא מפתחת יכולים לסייע לזהות ניתוקי קשב ולצמצם את שכיחותם במטרה לשפר את הבנת הנשמע, שמהווה יכולת מרכזית בלמידה. 

     

    רונן לביא, שנבחר כעמית מיינדיוקייט בהנחיית פרופ' נעמה פרידמן וד"ר ריקרדו טרש, הוא בעל תואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת תל אביב וכיום דוקטורנט במעבדת שפה ומוח. המחקר של רונן במסגרת מיינדיוקייט עוסק בקשרים בין פעילות נוירונלית לסוגי דיסלקסיות שונים והשפעת התערבות על קשרים אלה. במסגרת מחקר זה, רונן ישתמש בטכניקה של Functional MRI על מנת לנסות להבין את התהליכים המוחיים העומדים בבסיסם של סוגי דיסלקסיות שונים. כיום ידועים 21 סוגים שונים של דיסלקסיות, אך עדיין לא ידוע הבסיס הנוירונלי של כל אחד מהם. במסגרת המחקר, הוא יבחן גם את ההשפעה הנוירונלית של כלי ממוחשב שפותח במעבדת שפה ומוח ונועד לאפשר קריאה מותאמת אישית ובהתאם למאפיינים השונים של מספר דיסלקסיות נפוצות במיוחד.

     

    תומר גל, שנבחר כעמית מיינדיוקייט, הוא בוגר התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן באוניברסיטת תל אביב, וכיום דוקטורנט בהנחייתו של ד"ר ארנון הרשקוביץ. פרויקט המחקר שלו במסגרת מיינדיוקייט יעסוק בקידום למידה בסביבות ממוחשבות באמצעות משוב מותאם. לאחר שנים רבות של מחקר בתחום המשוב בהוראה, ידוע כי מתן משוב עדיף על למידה ללא  משוב, ומוסכם כי מתן משוב מורחב - ובפרט כזה שהינו תלוי-תשובה - עדיף על מתן משוב מצומצם ("נכון" או "לא נכון"). עם זאת, עדיין לא ידוע איזה משוב מורחב מומלץ לתת (ומתי). המחקר של תומר יבחן סוגייה זו באמצעות שיטות חדשניות מעולם ה"ביג דאטה".

  • אחלאם ענאבוסי, דוקטורנטית של בית הספר לחינוך, זכתה בפרס המאמר הטוב ביותר 

    חמישי, 01.11.18, 14:05

    אחלאם ענאבוסי, דוקטורנטית של בית הספר לחינוך, זכתה בפרס המאמר הטוב ביותר של סטודנט בכנס הארופאי היוקרתי:

    European Research in Mathematics Education 5: Mathematics Education in the Digital Age

    שהתקיים בקופנהגן בתאריכים 5-7 ספטמבר.  נושא המאמר:

    Processes that a Community if Inquiry Undergo towards Developing Mathematics Lessons with Technology.

     

    (PDF) קישור למודעה

  • איך ראוי שתהיה הכשרת גננות בישראל

    חמישי, 11.10.18, 08:21

    פרופ' דורית ארם עמדה בראש הוועדה להערכת איכות של הגיל הרך במכללות האקדמיות לחינוך,

    תפקיד הועדה היה לקבוע כיצד ראוי להכשיר גננות בישראל.

    המל"ג קיבל את המלצת הועדה.

     

    החלטת וועדת מלג הגיל הרך (קובץ word)

  • טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה - מן המחקר לשדה

    חמישי, 06.09.18, 15:18

    מיד אחרי החגים, תתחלנה לפעול שתי השתלמויות למורים למתמטיקה, במסגרתן ילמדו המורים לשלב בצורה מיטבית יישומונים מתמטיים מתקדמים ברצף ההוראה שלהם. זאת, לאחר סיומה של השתלמות מוצלחת בנושא בשנת הלימודים הקודמת. השתלמויות זו הינה חלק מפרויקט מחקר רחב-היקף אשר נועד לקדם שימוש נבון בטכנולוגיות בהוראת המתמטיקה. הפרויקט, אשר החל לפני כשנה וחצי וצפוי לפעול במשך ארבע שנים, ממומן על ידי לשכת המדען הראשי של משרד החינוך. את הפרויקט מובילים פרופ' מיכל טבח, ד"ר ענת כהן וד"ר ארנון הרשקוביץ, ביחד עם פרופ' קובי גל מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ולוקחים בו חלק תלמידים לתארים מתקדמים.

     

    הפרויקט משלב מחקר אמפירי מסורתי, בהשתתפות מורים ותלמידים, עם כלים ושיטות מתקדמים מעולם ה"ביג דאטה". כך, למשל, במסגרת עבודת המאסטר של איתן בן-חיים (בהנחיית ד"ר ענת כהן), אופיינו התנאים הלימודיים והאישיים בהם מומלץ להעדיף סוג גרפיקה אחד על משנהו, במטרה למקסם את הלמידה. במבט רחב יותר, בוחנים בימים אלו בפרויקט האם שימוש ביישומונים בהוראת המתמטיקה עשוי להשפיע על נתוני המיצ"ב.

     

    בד בבד, מפתחים במסגרת הפרויקט אלגוריתמים חכמים להמלצה על יישומונים להמשך הלמידה ובוחנים כיצד לערב מורים עם המידע הזה (למשל, על ידי פיתוח לוח בקרה יעיל).

     

    כאמור, הידע הנצבר במהלך הפרויקט מועבר, בין היתר, באמצעות השתלמויות מורים, וזאת על מנת לקצר את המרחק שבין המחקר לשדה.

  • רביעי, 22.08.18, 09:51
  • חמישי, 16.08.18, 11:10
  • ראשון, 05.08.18, 10:45
  • ראשון, 05.08.18, 10:17
  • ברכות לפרופ' גלי צינמון על כניסתה לתפקיד ראשת בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר

    חמישי, 02.08.18, 08:04

    ברכות לבביות על כניסתה של פרופ' רחל גלי צינמון לתפקיד ראשת ראשת בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר.

    כולנו מאחלים לה הצלחה גדולה בתפקידה החדש!

  • ברכות לזוכים במענק ISF

    שני, 23.07.18, 09:10

    סגל בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר באוניברסיטת תל אביב

    מברך את הזוכים במענק מטעם הקרן הלאומית למדע (ISF) לשנת תשע"ט:

    • פרופ' פסיה צמיר ופרופ' דינה תירוש (בשיתוף עם ד"ר אסתר לוינסון וד"ר רות ברקאי).
    • ד"ר הדר נץ.
    • ד"ר יובל גובני.

    ישר כח!

  • ברכות לד"ר מירי ימיני עם עלייתה לדרגת מרצה בכירה עם קביעות

    שלישי, 05.06.18, 08:51
  • ברכות לפרופ' משה ישראלאשווילי על עלייתו לדרגת פרופ' מן המנין

    שלישי, 05.06.18, 08:38
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive