יום עיון יישומי – מחקר בחינוך: תובנות ויישומים
תכנית האירוע:
9:30-10:00 - כיבוד קל והתכנסות
10:00-10:15 – ברכות
10:15-11:40 מושב 1: אוריינות במגוון פרספקטיבות
יו"ר: ד"ר מירי ימיני
פרופ' דורית ארם: כתיבה כמנוף לפיתוח ניצני אוריינות
ד"ר מיכל טננבאום: רב לשוניות בכיתה כאתגר אורייני) בעולם משתנה)
פרופ' עפרה ענבר וד"ר ציונה לוי: אוריינות הערכה כפרקסיס בקהילות מורים: תיווך בין ידע ליישום
פרופ' יובל דרור: אוריינות היסטורית-חינוכית: מה ניתן ללמוד מתולדות הכשרת המורים ב(ארץ) ישראל ולתכנן
וליישם בהווה ולעתיד?
11:40-12:00 - הפסקת קפה
12:00-13:20מושב 2: חקר המוח וחינוך
יו"ר: פרופ' מיכל טבח
ד"ר ריקרדו טרש וד"ר רוני ברגר: קריאה לאכפתיות:" תכנית התערבות למורים ותלמידים המבוססת על
פדגוגיה אתית
פרופ' רות סתוי וד"ר ראובן בבאי: התערבויות חינוכיות בהוראת מתמטיקה ומדעים
המבוססות על מחקר בהדמיה מוחית
פרופ' לילך שלו-מבורך: קשב, מוח ולמידה: ממצאים מחקריים ויישומם בגן ובבית הספר
פרופ' נעמה פרידמן ורונית שטרמן: דיסלקסיות: זיהוי של סוג הדיסלקסיה כבסיס לטיפול
13:20-14:00הפסקת צהריים
14:00-15:00סדנאות
לאור הביקוש הרב פתחנו סדנאות נוספות. נותרו מקומות מעטים ואתם מוזמנים להירשם בהקדם
על-מנת להבטיח את מקומכם.
פרופ' נעמה פרידמן ומיה יכיני: דיסלקסיות - איתור וטיפול
ד"ר ריקרדו טרש: מדיטציית מיינדפולנס ככלי חינוכי
ד"ר אורלי להב וד"ר ודים טליס: מכונות חכמות בחינוך
פרופ' לילך שלו-מבורך, אורלי אזולאי, מורן פרחי ויעל שקד-ביתן: קשב ולמידה: טכניקות לשיפור
הקשב והריכוז ויישומן בפעילויות לימודיות (הסדנא מלאה(
פרופ' רחל גלי צינמון, מירב מאירוביץ ורויטל דבקין: איך נשלב בין הורות להוראה ונרגיש
מסופקים? - אסטרטגיות לניהול סינרגי בין תפקידי חיים
פרופ'' רות סתוי וד"ר ראובן בבאי: הפרעה אינטואיטיבית במדע ובמתמטיקה: תובנות ויישומים
)הסדנא מלאה(