• ראשי
  • החוג לחינוך מיוחד ולייעוץ חינוכי

    ד"ר ריקרדו טרש - מדיטציה בחינוך
    ד"ר ריקרדו טרש - מדיטציה בחינוך
    הצוות

    ראש החוג: פרופ' מיכל אל-יגון

    מזכירת החוג: מרים נחמיאס

    מזכירת סטודנטים: אודליה בכר

    מזכירת מועמדים: עדן ישועה

    פרטי התקשרות

    בניין שרת, בי"ס לחינוך

    חדרים 440, 401 א'

    טלפון מזכירות החוג : 03-6408472

    טלפון מזכירות סטו': 03-6408459

    בחוג ניתן למצוא חמש תכניות לימוד לתואר שני:

     

    שני מסלולי לימודים:
    •עם עבודת גמר
    •ללא עבודת גמר

     

    החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי שם לו כמטרה:
    •להקנות ידע עדכני - מחקרי, עיוני ומעשי בתחום הייעוץ החינוכי ובתחום החינוך המיוחד לקידום עתודה של חוקרים בנושאים אלה
    •להכשיר יועצים חינוכיים ברמת התואר השני למערכת החינוך בישראל
    •להכשיר אנשי חינוך לתפקידי מנהיגות בכירים במערכת החינוך המיוחד בישראל

     

    אודות ייעוץ חינוכי:

    העמקת הידע על התפתחות האדם ותפקודו במסגרות חינוכיות שונות. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בגורמים המעודדים ומעכבים התפתחות מיטבית בהקשרים חינוכיים וחברתיים שונים. תכנית הלימודים מדגישה את הקשרים שבין הפרט לבין המשפחה והקהילה, ואת ההשפעות ההדדיות של קשרים אלה על תפקוד האדם.

     

    תכניות הלימודים במגמה לייעוץ חינוכי מיועדות לבנות עתודה של חוקרים בתחום הייעוץ, ולהכשיר יועצים חינוכיים לעבודה במגוון מסגרות חינוכיות הן במערכת החינוך הפורמאלית בכל הדרגים (החל מהגיל הרך ועד החינוך העל-תיכוני, בחינוך הרגיל כמו גם בחינוך המיוחד) והן בארגונים ומוסדות פרטיים, ציבוריים ובמגזר השלישי.

     

    לפיכך, בצד תשתית הידע העיוני מוקנים לתלמידים גם כישורים ומיומנויות ייעוציות להתערבויות ברמה פרטנית, קבוצתית ומערכתית עם ילדים ובני נוער, הורים, סגלים חינוכיים וצוותים רב-מקצועיים. במקביל רוכשים התלמידים תשתית ידע וניסיון (בשיעורים המתודולוגיים ובסמינריונים) בביצוע מחקר והערכה המאפשרים המשך התעדכנות בחידושים בתחום הייעוץ, הערכה ביקורתית של הספרות המחקרית והמשך לימודים לתואר השלישי.

    בחזרה לראש הדף

     

    חינוך מיוחד - לימודי לקויות למידה

    העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים, ושפתיים-תקשורתיים של אנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה. התוכנית תכלול היבטים של קריאה, למידה, קשב, תקשורת ושפה וכן היבטים רגשיים וחברתיים של אוכלוסייה עם לקות למידה. לקויות הלמידה תוצגנה תוך הדגשת הקשר בין הפרט, לבין המערכת המשפחתית, החינוכית והקהילה. יילמדו דרכי הערכה והתערבות פרטניות ומערכתיות בצוות רב תחומי.

     מטרת התכנית ליצור תשתית רחבה של ידע, חשיבה ומיומנויות שיאפשרו לבוגרי התוכנית למלא תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, מנהיגות חינוכית, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום. הסטודנטים יוכלו במקביל ללימודים לקראת התואר השני ללמוד במסגרת בית הספר לחינוך להתמחות באחת או בשתי התכניות הבאות: תעודת הוראה בחינוך המיוחד או תעודת אבחון לקויות למידה. מטרות תכניות אלה הן להכשיר להוראה בחינוך המיוחד ו/או לאבחון לקויות למידה.

     

    במקביל ניתן ללמוד לתעודת הוראה בחינוך המיוחד ו/או אבחון לקויות למידה אשר יכשירו אותם גם להוראה בחינוך המיוחד וגם לאבחון וטיפול בלקויות למידה.

    בחזרה לראש הדף

     

    חינוך מיוחד - לימודי לקויות למידה עם התמחות בחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה לתואר שני

    תכנית יחידה בישראל!

    • העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים - רגשיים, ושפתיים - תקשורתיים של אוכלוסיה עם לקויות שמיעה מהילדות ועד הבגרות
    • הבוגרים ימלאו תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום
    • במקביל ניתן ללמוד בתכנית לתעודת הוראה בחינוך תלמידים לקויי שמיעה אשר תכשיר  להוראה עם אוכלוסיה זו בגילים השונים ובמסגרות החינוכיות השונות

     


    שני מסלולי לימוד בתכנית:
    •עם עבודת גמר
    •ללא עבודת גמר

     

    מטרת הלימודים בתכנית לחינוך תלמידים לקויי שמיעה:

    העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים - רגשיים, ושפתיים - תקשורתיים של אוכלוסיה עם לקויות שמיעה מהילדות ועד הבגרות. הלימודים יקנו התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה. ההתייחסות לאוכלוסיה עם הלקות בשמיעה תוצג תוך דגשת הקשר בין הפרט, משפחתו וקהילתו. יילמדו דרכי הערכה והתערבות מערכתית בצוות רב תחומי.

     

    בוגרי התכנית יוכלו למלא תפקידים בכירים בתחומים של מחקר, מנהיגות חינוכית, קביעת מדיניות, הדרכה, חינוך ושיקום של אוכלוסיות עם ליקויי שמיעה.  הסטודנטים יוכלו במקביל ללימודים לקראת התואר השני ללמוד בתכנית לתעודת הוראה בחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה אשר תכשיר אותם לעבודה עם אוכלוסיה זו בגילים השונים ובמסגרות החינוכיות השונות.

    בחזרה לראש הדף

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    Developed by
    UI/UX Basch_Interactive