תהליך הפיתוח של קורס מקוון

עודכן: 03.06.2025

סרטון צילום קורסים מקוונים

הערכה ומשוב בקורס מקוון

הערכה אפקטיבית בקורסים מקוונים חיונית לתהליך הלמידה, שכן היא מאפשרת למדוד את ההתקדמות של הלומדים, לזהות פערי הבנה ולשפר את חוויית הלמידה. משוב איכותי – הן מהמרצה והן מהלומדים – תורם להעמקת ההבנה, מעודד מעורבות ומאפשר ללומדים לקחת אחריות על תהליך הלמידה שלהם. בסביבה דיגיטלית, קיימת חשיבות יתרה להבהרת הקריטריונים להצלחה, לנראות המשוב ולתזמונו, על מנת לשמור על מוטיבציה ועל תחושת שייכות.

 

 כלי הערכה ומשוב ב-Moodle

 

מערכת Moodle מציעה מגוון רחב של כלים להערכה ומשוב, המתאימים ללמידה מקוונת סינכרונית וא-סינכרונית כאחד. בין הכלים הבולטים ניתן למצוא:

  • שאלוני הבחינה (Quiz) המאפשרים הערכה אוטומטית ומידית
  • פורומים שבהם המרצה והסטודנטים יכולים לתת משוב הדדי
  • סקרים (Feedback) לאיסוף תחושות ודעות מהלומדים
  • כלי המטלה (Assignment) מאפשר הגשת עבודות והחזרתן עם הערות ומשוב אישי, כולל שימוש במחוון (Rubric) המבהיר את אמות המידה להערכה.

 

שילוב מושכל של כלים אלו תורם ללמידה פעילה, מותאמת אישית ומבוססת ראיות.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>