"מי את הגננת"- טור עמדה מאת פרופ' דורית ארם

טור עמדה מאת פרופ' דורית ארם, העוסק במעמדן של הגננות בישראל, הועלה לאתר החדשות

01 מרץ 2022
"מי את הגננת" טור עמדה מאת פרופ' דורית ארם

פרופ' דורית ארם הינה חברת סגל בכיר בבית הספר לחינוך, בחוג לחינוך מיוחד ולייעוץ חינוכי.

 

מחקרה של פרופ' דורית ארם מתמקד בהבנת תיווך המבוגרים להתפתחות ילדים צעירים וקידומו בחברה היהודית והערבית.

 

היא חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ובוחנת את משמעות אינטראקציה זו להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית חברתית של הילדים. 

 

מחקריה בוחנים אינטראקציות אלה בקרב ילדים עם התפתחות תקינה והתפתחות מוקדמת (קוראים מקדימים), ילדים עם צרכים ייחודיים כמו לקות שמיעה או לקות קשב וילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך.

 

פרופ' ארם מפתחת ומעריכה תכניות התערבות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות, בשאיפה לקדם ניצני אוריינות והסתגלות רגשית חברתית של ילדי הגן.

 

בטור עמדה שהועלה לאתר החדשות, פרופ' ארם בוחנת את מעמדן של הגננות בישראל.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>